porady na każdy temat
Facebook Twitter Google Plus NK Newsletter Konkursy Gry online
Co zabrać ze sobą w rejs? – cz. VI, Mniej lub bardziej ważne dodatki Pytanie, co zabrać ze sobą w rejs, dopada niemal każdego, ...
Zimowy jogging - jak biegać zimą?

Bieganie zimą. Jak się przygotować? Czy jogging na mrozie jest zdrowy?

Biegać można zawsze i wszędzie. Niezależnie od pogody, pory roku. Chłód, mróz, a nawet śnieg nie muszą oznaczać końca sezonu na jogging. Wystarczy tylko się odpowiednio przygotować do biegania zimą. O czym trzema pamiętać uprawiając jogging na mrozie? Jak się ubrać?
Bieganie zimą. Jak się przygotować? Czy jogging na mrozie jest zdrowy?
fot.: Margus Kyttä, SXC

Biegając na chłodzie trzema pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Lekarze przede wszystkim zwracają uwagę na to, że najważniejszy jest dobór odpowiedniego stroju. Lepiej jest, gdy nieco zmarzniemy, niż się przegrzejemy. Dlatego w chłodne dni zakładajmy kilka warstw odzieży, które można zdjąć, gdy się rozgrzejemy. Ważne jest, żeby każda z nich była uszyta z tzw. oddychającego materiału. Mocno przepocona odzież zimą jest szczególnie niebezpieczna, bo prowadzi do przeziębienia. Pamiętajmy też o zabezpieczeniu głowy. Czapka jest lepszym rozwiązaniem niż opaska. Powinna zakrywać uszy, a na czole sięgać linii brwi. Chrońmy dłonie rękawiczkami. 

>>> Jak przygotować się do biegania w chłodne dni? Jak trenować jesienią i zimą? [KLIKNIJ]

Poza tym, gdy pada deszcz albo śnieg i szybko robi się ciemno ,warto też założyć jakieś elementy odblaskowe.

Najważniejsze są jednak buty. Powinny być odporne na wodę i mróz, ale także nie mogą ślizgać się na lodzie. Muszą być również dostosowane do ustawienia stopy. Jeżeli dużo biegamy, warto też zbadać nacisk stopy na podłoże za pomocą aparatu medilogic.

>>> Jak zachować kondycję jesienią i zimą? [KLIKNIJ]

Jakie wybrać skarpety? Powinny mieć płaskie szwy przy palcach, bo takie nie powodują ucisku oraz nieprzyjemnego ocierania. Miękki, bezuciskowy ściągacz trzyma je na miejscu zapobiegając zwijaniu się. Dobrze, by były wykonane z włókien sztucznych z domieszką bawełny czy wełny. Wówczas nie będą wchłaniały potu, więc unikniemy efektu mokrych nóg.

Rozgrzewka to podstawa. Elementy stretchingu przez bieganiem oraz rozciąganie po zakończeniu treningu powinny zaczynać każdy wysiłek. W chłodne dni można rozgrzać się w domu, np. pobiegać chwilę po schodach.

MATERIAŁY CZYTELNIKÓW
Zobacz koniecznie
Dlaczego warto biegać zimą?

Długie zimowe wieczory wcale nie muszą być nudne. Jeśli zadbamy o swoją ciało zimą, w okresie wiosenno-zimowym będziemy mogli pochwalić się doskonale wysportowaną sylwetką. Czy miłośnicy biegania...

Aktualizacja: 05.06.2014 10:13
Źródło: mowimyjak.pl
None
Pytania i
Odpowiedzi
STREFA
UŻYTKOWNIKÓW
  • ZAPYTAJ
Newsletter
nie daj sie zagiąć. czytaj nas regularnie.
KTO JEST KIM?
Antyfacet – Marcin Boronowski. Kim jest?
Antyfacet – Marcin Boronowski. Kim jest?

Lubi chodzić w spódnicach i szpilkach i nie widzi w ...

BAZA PORAD

Mowimyjak.pl porady turystyczne, internetowy przewodnik. Znajdziesz tu porady i informacje o wirtualnej podróży po świecie. Tutaj znajdziesz wszystko: o krajach, pomocne wskazówki, bazę hoteli, restauracji; Planujesz wyjazd na wczasy? Marzą Ci się podróże na wakacje? Mówimy jak zorganizować urlop. Sprawdź, jak znaleźć nocleg. Jak zabukować kwatery? Podpowiadamy jakie biuro turystyczne wybrać. Radzimy co spakować na wycieczkę,  Porady na każdy temat

Żaden utwór zamieszczony w serwisie nie może być powielany i rozpowszechniany lub dalej rozpowszechniany w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny) na jakimkolwiek polu eksploatacji w jakiejkolwiek formie, włącznie z umieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody ZPR Media S.A.. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części z naruszeniem prawa tzn. bez zgody ZPR Media S.A. jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.